torsdag 4 april 2013

Från dröm till verklighet.

"Dröm är dröm och saga saga, drömmer det gör blott dom svaga"
Det kan hända att det är så som i visan.. Men nu hände det sig i denna sagan att K-Rauta sålde lampor för halva priset!!! Och där bland alla lampor hängde mitt isflak!!! Jo Jo!! 50 % rabatt avdrages i kassan..














Nu hade jag inte något direkt järn eller annat som hör hemma på vattendrivna gamla sågverk eller kvarnar.
Men delar från en hö räfsa avsedd att dras av häst och några detaljer från bogträn av selen på hästen fanns i min skattkammare.
Nåja inte riktigt lika vackert som i vårfloden med ljus is och vatten, men ändå tanken med isen och den miljö som en gång fanns så blev min lampa lite åt det hållet tycker jag nog..( Om jag får säga det själv,är jag rätt nöjd) Boel också..Fast att hon skrattar åt min tokiga idèer som bubblar omkring med is som lampskärmar.



Titta! Till och med näckrosorna skymtar på tavlan under  lampan!
Det blev både vatten och vårflod med isflak och lampskärm.
Slutet gott allting gott som i sagan.


1 kommentar:

Anita sa...

Hi hi hi!!!Is som lampskjerm!:-) :-) :-) :-) :-) :-)

Og du..det er ikke de svage som drømmer:-)
Uten drøm..Ingen visjoner:-)ugh ugh:-) :-) :-) :-)
Kul post!
:-)