onsdag 7 augusti 2013

Sommar, sol med många tankar och funderingar som "bubblar"omkring..

Jag går och trampar runt i vår trädgård och ser sådant som jag borde gjort,
men hela tiden skjuter åt sidan.. I år har vi av andra orsaker valt att stanna hemma hela
sommaren .Jag tror inte det är riktigt bra om jag skall vara ärlig!!
Det är inte bra att vara på samma ställe hela tiden, det blir inget riktigt lugn.
Nu ska vi inte klaga, vi har det bra , med stor tomt , nära till skog och mark. Det finns flera bad i närheten.
Men ändå det är nyttigt att komma bort ett tag för att värdesätta det man har..
Och få igång kreativiteten. Jag saknar och har tappat mitt aktivitetsbegär..denna sommar.
Det känns tungt....

Fast det kanske inte har varit så tungt ändå, när jag tänker efter..
 ( och det har jag gjort mycket och ofta denna sommar, tänkt alltså!!)
Det har varit en riktigt varm och solig sommar.
Det har också bidragit till en lägre kroppslig aktivitet.
Vem orkar hålla på när det är 30 grader varmt hela tiden..?
Nej då är det nog bättre att ta det lugnt vid bryggan varma dagar som Boel och Thova.


En lyra i stället för blommor!! I denna sommarvärme växer inget bra ändå.
Varför skall det vara blommor i en trädgård? Det behöver det inte vara?
Ett gammalt fint instrument, ger ljuv musik i sommarnatten..
Kan det ju få se ut som och tänka sig ändå..!




2 kommentarer:

Anita sa...

Åhh så fint skrevet!Ja det er helt sant.Det er godt å komme seg bort litt.slik at man ikke blir så selvsemntrert og kan se ting på nye måter-Og det er da godt å komme hjem.

Det er en nydelig hage dere har og den harmonicaen er da serdeles vakker!Har du smidd den?Nei..man trenger ikke blomster i hagen..med noe så fint!

Jeg syns dere har en riktig så flott ferietid jeg!Grønt gress og Boel og dere er friske..kan man ønske mer?
Det dukker snart opp noe inspirasjon skal du se!

Det er så fint det du forteller.Blir helt glad jeg!Masse klemmer fra meg Anita til dere begge:))

Flott kors du har foresten rundt halsen aog!

stenberga stone art sa...

Du är alltid så snäll, och vi blir så glada för allt du skriver..
Ha det bäst Anita..
Kram Boel och Roger