torsdag 7 februari 2013

Små lätta moln..

Små lätta moln trodde jag...Nää det blev inte så..Det var ingen som tyckte om det.
Det blev grottmålningar i stället.. Ja ja, dom får som dom vill.
Det var ju ändå lite roligt att måla molnen med olja. Tecknat med blyerts har jag gjort lite till husbehov förut, ritat av och förstorat upp några kort och så..

Men så här blev det istället i "grottan.."


Det är ett litet rum i direkt anslutning till garaget.
En grovingång där det finns plats att hänga av sig
ytterkläder lättstädat och enkelt..

 Vilda tjurar!!

Dansande kvinnor till
toner av en flöjt!!

4 kommentarer:

Anita sa...

Det må jeg si!!!Du har vært produktiv!!
Virkelig flott arbeid!!
Nesten som stenmaleri fra urtiden!Det var noe av det fineste vi har.Så heldig dere er som har slikt rom!
Lekkert!!Hilsen Anita
psst..stor klem til dere to :-) :-) :-)

stenberga stone art sa...

Det är hos min dotter jag gjorde detta rummet till grovingång.Det finns inga fönster i rummet, så min tanke var att som en extra "klick" måla moln och himmel på väggen och rama in det med en fönsterbåge.. Men så här är det, dom vet vad dom vill ha och så blev det grottmålning på väggen i stället.

Ingemar Pettersson sa...

Hej!
Verkligen vackert, tänk den som möttes av detta när man skall hänga av sig. Såg dina sidensvansar lite längre ner, så vackra.
Ha en fin helg
/Ingemar

Anita sa...

Hei Stenberga!!!!Ønsker dere begge en riktig flott dag!!!!

Masse kjærlighet fra meg til dere to!!

Klem :)))))