torsdag 7 februari 2013

Blyertsteckningar

Blyertsteckningar porträtt på Emmi och Madde!
Och på mig och Boel . På vår tid så skulle man gå till fotografen...Jo jo!!
Stackars fotgrafen som fick åbäka sig och försöka med alla knep att få barn att skratta eller i alla fall le lite..





Jag vet inte hur det var för alla andra, men jag vet att jag inte hade det minsta lust att varken le eller skratta, med fånig fluga under hakan. Hur mycket "fotografen" och min mamma än försökte med allehanda knep att få till ett lite skratt..Svartvita kort var det man fick i ett litet häfte på 10x12 cm , färgen var inte uppfunnen då.. Men det passade ju bra nu att rita av och förstora korten i blyerts.

2 kommentarer:

Anita sa...

Åhh såå fine!!!!dere er riktig noen søte barn!!
Har du tegnet dem??
KJlem fra meg:-)

stenberga stone art sa...

Tack!! Jo det är så att jag gjorde dom här teckningarna en gång,men det är några år sedan. Kul att du tycker om dom!Kram Boel och Roger